Translate

Szukaj na tym blogu

środa, 21 lutego 2024

FIZYKA KWANTOWA NA NIEDZIELNY DESER

 

środa, 21 lutego 202

W poprzednim poście poruszyłam temat fizyki kwantowej.

Skąd właśnie u mnie, laika w dziedzinie fizyki, takie zainteresowanie?

Różne ciekawostki znalezione w książkach, artykułach, na popularno- naukowych kanałach tv, które zajmują się problemem fizyki kwantowej (podkreślam: w sposób popularno-naukowy) są częstym tematem poobiednich rozmów ze starszą córką, skądinąd - humanistką. Jest ona namiętną  fanką informacji  z fizyki kwantowej, a co za tym idzie potrzebuje nas, aby tą wiedzą się podzielić. Oczywiście przy stole obiadowym nie ma wtedy już wnuków, wybywają gdzieś w teren, aby zażyć niedzielnych kulturalnych rozrywek i sportu.

Poniżej  zamieściłam artykuł  o ostatnich odkryciach naukowców w poruszanej w tym poście tematyce.

"Naukowcy udowodnili, że rzeczywistość zależy od obserwatora i obiektywnie nie istnieje. "

(Jednak wciąż pamiętam stwierdzenie Einsteina: "Bóg nie gra w kości")

tutaj 

Jak wyjaśnić to nieskomplikowanie...

Jest film (dla bardziej zaawansowanych, czy wytrwałych) w problematyce fizyki kwantowej, pt "Problem pomiaru - Największa zagadka mechaniki kwantowej". 

Mam nadzieję, że zostało to zauważone : "dla bardziej zaawansowanych"

Zawsze przecież istnieje możliwość pominięcia filmu i czytać dalej :)



Zdaje się, iż na obecnym poziomie moich możliwości intelektualno-poznawczych te desery popularno-naukowe będą dla mnie coraz mniej "strawne".
Czy nie za szybko mam zamiar poddać się?

Przecież w każdym człowieku drzemie wielki potencjał. W końcu umysł człowieka odgrywa ogromną rolę w kreowaniu życia ludzkiego.

Trzeba tylko nauczy się kontrolować swoje myśli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz